Skuteczna komunikacja marketingowa  – Content Marketing

Skuteczna komunikacja marketingowa – Content Marketing

Według badania pewnej firmy konsumenci są “bombardowani” pięcioma tysiącami reklam dziennie. Można spierać się co do dokładnych liczb komunikatów reklamowych lub konkretnych przypadków. Pewne jest natomiast to, że tych reklam jest DUŻO. Jak więc przebić się przez informacyjny gąszcz i trafić do konsumenta?

Jednym z narzędzi ułatwiających na to odpowiedź jest Content Marketing. Pozwala on na mniej inwazyjne dotarcie do klienta niż np. reklama w TV czy pop-up w internecie. Treści tworzone w ramach Content Marketingu zachęcają konsumentów do samodzielnego poszukiwania dalszego kontaktu z marką. Do najczęstszych taktyk należą social media, własne platformy z treściami, czy też tworzone przez firmę klipy video. Content Marketing nie ma na celu opisywania cech produktu. Ma zaciekawić konsumenta, wprowadzić go w świat marki. Za marką musi stać cały świat, idea z którą firma się identyfikuje. Treść przekazywana sama zachęca odbiorcę do interakcji z marką.

content

Tematyka musi być wartościowa, wysokiej jakości, potrzeby i oczekiwania odbiorcy muszą być zaspokojone. Firma poprzez dostarczanie unikatowych i wiarygodnych informacji buduje zaufany wizerunek wśród odbiorców. Dlatego też Content Marketing pozwala na stworzenie zaangażowanej relacji z konsumentem, opartej na zaufaniu i partnerstwie.

Ranking

Sporządziłem mały ranking ciekawych, moim zdaniem, strategii content marketingowych, aby przybliżyć ideę content marketingu.

 

  1. kuchnia Lidla – dzięki tej kampanii niemiecki Lidl nie jest już kojarzony z siecią dyskontów, dziś kojarzy się bardziej z supermarketem. Pomysł jest bardzo prosty – klienci mogą gotować według przepisów dostępnych na specjalnej stronie www.kuchnialidla.pl z produktów dostępnych w sklepie. Całość oparta jest na telewizyjnym show, które prowadzi znany kucharz Karol Okrasa wraz ze znaną prezenterką telewizyjną Dorotą Wellman. Do programu zapraszani są goście, którzy opowiadają o przepisach i gotowaniu. Poprzednia edycja polegała na pojedynku dwóch znanych polskich kucharzy – każdy co tydzień przygotowywał inny przepis.
  2. Costagram Costa Coffee – oryginalny profil na Instagramie reklamujący kolekcję wiosenną kaw Costa. Na specjalnym profilu na można było wybrać zdjęcie interesującej kawy a następnie kliknąć w znacznik. Pod nim kryła się profil wybranej kawy. Dodatkowo każda kawiarnia sieci została wyposażona w specjalne podkładki do rysowania. Każdy kto stworzył obraz mógł go wrzucić na Instagrama ze specjalnym hasztagiem i wziąć dzięki temu udział w konkursie. Konkurs ten miał też swój profil na Instagramie. Całość była bardzo atrakcyjna dzięki profilom stworzonych z udziałem ysowników i możliwości rysowania w kawiarniach Costy podczas popijania ulubionego napoju. content2
  3. Coca Cola i kampania “Podziel się radością” w ramach której można stworzyć swój napis na puszcze lub butelce. Chyba nie muszę mówić, że promocja była niezwykle popularna. Zindywidualizowane puszki Coca Coli możemy przekazać najbliższym i powiedzieć im, że ich kochamy lub zostawić sobie butelkę ze swoim imieniem.

https://www.youtube.com/watch?v=prGofMpO8zg

To tylko kilka przykładów, niemniej jednak pokazują one moc CM oraz dostrzeżenie jego potencjału przez wielkie firmy oraz dużą popularność wśród konsumentów.

Dodaj komentarz

Close Menu