Niektóre badania cały czas pokazują wzrost konsumpcji tradycyjnych mediów takich jak TV. Ale czy rzeczywiście tak jest?
Systematycznie zwiększa się użytkowanie mediów cyfrowych oraz współużytkowanie mediów. Ta „mobilna współkonsumpcja” zmienia zasady oraz skuteczność reklam:
- Konsumenci są niecierpliwi, nie lubią długo czekać
- Trzeba być kreatywnym, aby przyciągnąć uwagę konsumenta
- Konsument musi zostać zaciekawiony…
Co z tego wynika?
- Mniej uwagi ze strony konsumenta
- Duże oczekiwania względem produktu/usługi
- Więcej możliwości dotarcia do konsumenta
- Konsument zostawia po sobie więcej informacji np. poprzez portale społecznościowe à im więcej konsumujemy tym więcej informacji o sobie zostawimy
Nowe możliwości XXI wieku?
Technologia Smart TV zrewolucjonizuje reklamy, ponieważ tworzy nowe możliwości dotarcia do klienta oraz dostosowania reklam.
XXI wiek = wiek mózgu , cała technologia którą stworzyliśmy pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie ludzkiego mózgu. Dzięki temu marketingowcom jest łatwiej interpretować i zaspokajać potrzeby klientów.
Jednak wciąż największym problem jest to, jak przyciągnąć uwagę klienta? Reklama przybiera różne formy, jest tam gdzie my, ale… jest to kosztowne. Dlatego trzeba znaleźć inny sposób komunikacji, który będzie nastawiony na: #personalizację #indywidualizację
#bez wysiłkowość. Jak to zrobić?
Stosować reklamę spersonalizowaną! Internet oraz różne aplikacje gromadzą wiele informacji o konsumentach, co umożliwia tworzenie spersonalizowanych reklam np. spersonalizowana reklama wideo tzw. individeo.
Najważniejsza zaletą reklam spersonalizowanych jest wywoływanie emocji…
- Komunikaty spersonalizowane wpływają na ego, konsumenci lubią być doceniani.
- To emocje a nie racjonalność sprzedają produkty/usługi.
- Emocje determinują to jak konsumenci odbierają informacje.
Czy reklama spersonalizowana przynosi efekty?
- Reklama spersonalizowana bardziej zwraca uwagę klienta niż zwykła reklama.
- Powtórnie obejrzana reklama (spersonalizowana) jest mniej irytująca dla konsumenta.
- 15% konsumentów chwali się swoim individeo przed znajomymi, a 86% konsumentów ogląda je do końca z pełną uwagą.
autor: Ola Matuszkiewicz