Google Adwords – spotkanie z Krzysztofem Wrońskim

Google Adwords – spotkanie z Krzysztofem Wrońskim

W środę, 14.01.2015r. odbyło się spotkanie z panem Krzysztofem Wrońskim, który jest właścicielem firmy konsultingowej SEMHOUSE. Był to pierwszy prelegent spotkania pod nazwą ‚E-marketing, czyli reklama w „internetach”.

Pan Krzysztof opowiedział nam jak działa i jakie warunki musi spełniać reklama w Internecie, i co odróżnia ją od reklamy w telewizji, czy radiu. Nasz prelegent jest także certyfikowanym trenerem Google AdWords, dlatego też główną częścią jego przemówienia był opis jak działa reklama w tej wyszukiwarce. AdWords jest to system reklamowy stworzony przez Google, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Głównym powodem popularyzacji AdWords jest fakt, że reklamodawcy płacą za określone słowo, które musi pojawić się w momencie wyszukiwania i wtedy ich reklamy zostają wyświetlone. Słowa wykluczające są bezpłatne.

_DSC8084

Co decyduje o tym, czy reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania? Pan Krzysztof przybliżył nam pracę systemu, który ma zaprogramowany algorytm i to dzięki niemu wybierane są reklamy, które mają się pojawić w wynikach wyszukiwania oraz je pozycjonuje. Gdy nasza reklama pojawi się przy korzystaniu z wyszukiwarki i zainteresowany na nią kliknie, płacimy określone sumy pieniędzy. Ważne jest te dobre ustawienie strony internetowej i przystosowanie jej pod urządzenia mobilne. Często osoby kupujące w Internecie nie mają cierpliwości i szybko rezygnują z zakupu, jeśli strona nie jest przystosowana do urządzenia mobilnego lub panuje na niej „bałagan”. Strona docelowa jest ważna ponieważ opinia o stronie internetowej wpływa na wynik jakości, a wynik jakości wpływa na pozycję reklamy, a pozycja reklamy na koszty reklamy. Wynik jakościowy słów kluczowych składa się z kilku elementów, a każdy z nich jest ważny by osiągnąć sukces w tworzeniu reklamy.

_DSC8107

Pan Krzysztof przybliżył nam działanie remarketingu na przykładzie Google. Zachęcił nas do reklamowania się w AdWords oraz pokazał nam jak łatwo i tanio zrobić reklamę w Internecie. Jedną z ciekawostek, którymi podzielił się z nami nasz prelegent był adres strony internetowej, na której jest pokazane co Google sądzi na temat tego, kim jesteśmy. Chcesz dowiedzieć się jakie masz zainteresowania według Wujka Google?

Kliknij w poniższy link www.google.com/setting/ads?hl=pl.

Zapraszamy na kolejne spotkania organizowane przez „Target”!

 

Autor: Monika Tarlaga

Dodaj komentarz

Close Menu